26 Mart 2010 Cuma

XOX


#include
#include
using namespace std;
char A[3][3]={{'1','2','3'},{'4','5','6',},{'7','8','9'}};
void ekrana_bas();
void birinci();
void ikinci();
bool oyunbitti=false;
void sina();
int main()
{
ekrana_bas();
while(oyunbitti==false)
{

birinci();
if(oyunbitti==true)
cout<<"Oyunu 1. Oyuncu kazandi!\n";
if(oyunbitti==false)
{
ikinci();
if(oyunbitti==true)
cout<<"Oyunu 2. Oyuncu kazandi!\n";

}
}
}
void ekrana_bas()
{
for(int i=0;i<3;i++)
{
for(int j=0;j<3;j++)
{
cout< }
cout< }
sina();

}
void birinci()
{
char girdi1;
cout<<"Birinci Oyuncu Sayi gir:";
cin>>girdi1;
if(girdi1=='1')
{
A[0][0]='X';
ekrana_bas();
}
if(girdi1=='2')
{
A[0][1]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='3')
{
A[0][2]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='4')
{
A[1][0]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='5')
{
A[1][1]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='6')
{
A[1][2]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='7')
{
A[2][0]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='8')
{
A[2][1]='X';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='9')
{
A[2][2]='X';
ekrana_bas();
}

}
void ikinci()
{
char girdi1;
cout<<"Ikinci Oyuncu Sayi gir:";
cin>>girdi1;
if(girdi1=='1')
{
A[0][0]='O';
ekrana_bas();
}
if(girdi1=='2')
{
A[0][1]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='3')
{
A[0][2]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='4')
{
A[1][0]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='5')
{
A[1][1]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='6')
{
A[1][2]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='7')
{
A[2][0]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='8')
{
A[2][1]='O';
ekrana_bas();
}if(girdi1=='9')
{
A[2][2]='O';
ekrana_bas();
}

}
void sina()
{
if(A[0][0]==A[0][1]&&A[0][0]==A[0][2]&&A[0][1]==A[0][2])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}
if(A[1][0]==A[1][1]&&A[1][0]==A[1][2]&&A[1][1]==A[1][2])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[2][0]==A[2][1]&&A[2][0]==A[2][2]&&A[2][1]==A[2][2])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[0][0]==A[1][0]&&A[0][0]==A[2][0]&&A[1][0]==A[2][0])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[0][1]==A[1][1]&&A[0][1]==A[2][1]&&A[1][1]==A[2][1])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[0][2]==A[1][2]&&A[0][2]==A[2][2]&&A[1][2]==A[2][2])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[0][0]==A[1][1]&&A[0][0]==A[2][2]&&A[1][1]==A[2][2])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}if(A[0][2]==A[1][1]&&A[0][2]==A[2][0]&&A[1][1]==A[2][0])
{
oyunbitti= true;
cout<<"Oyun bitti.\n";
}
}

18 Mart 2010 Perşembe

3'e 3 matrislerin Ortalaması

Programın Amacı:

Rastgele alınmış sayılardan oluşan 15*15 matrisinin 3*3 matrislerinin ortalamasını bulmak.

Programın Yapılışı:

4. ve 5. satırda sırasıyla 15*15 lik matrise rastgele sayı atayan ve bu 15*15lik matristen elde edilen 13*13 lük matrisin aritmetik ortalamasını verecek olan fonksiyon yazıldı. 6. ve 7. satırda 15*15 ve 13*13 lük iki matris tanımlandı.Çünkü A matrisi 3*3 matrislere ayrıldığında 13*13 lük bir matris elde edilir.Aşağıda ise programın çıktısı görülmektedir.

Histogram

Programın Amacı:

Histogram; herhangi bir verinin istenen özelliklere göre gruplandırılmasıdır. Bu program kullanıcıdan alınan sayıların(veri), alınan sayının sıklığı(kriter) gösterilmesi amacıyla yazılmıştır.

Programın Yapılışı:

Kullanıcıdan 20 sayı yazması istendi. Değişken sayı(i), döngüde 1'er kez artırılarak ekrana ".elemanı giriniz" yazması sağlandı. Eğer girilen sayı 0 ve 20 arasında değilse yine değişken sayı(i) ile ".elemanı yanlış girdiniz." yazması sağlandı.
B[10] dizisi oluşturuldu. B[A[j]-1]++ kullanılarak, döngüde A[j] değerinde 1 görüldüğünde B[] dizisindeki birinci eleman (B[0]) bir arttırıldı...Daha sonra B[] dizisi sırayla yazdırıldı.